روزانه در دنیای فیلم چه میگذرد ؟

راه اندازی بازی های ویدیویی کاملاً پر پیچ و خم

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵ ب.ظ

تصور کنید در روز افتتاحیه فیلمی که سالها منتظر آن هستید در یک تئاتر بنشینید. دقایقی بعد از شروع فیلم ، پروژکتور می شکند و مدیر وارد می شود تا به همه بگوید که چند روز قبل از دیدن تلنگر می گذرد. این اتفاق برای گیمرها بطور روزمره متاسفانه اتفاق می افتد ، با انتشار بودجه بزرگی که همراه با اشکالات بازی و سرورهایی که قادر به تردد روزانه راه اندازی نیستند ، به فروش می رسند. در اینجا فقط یک نمونه کوچک از برخی از پرشورترین راه اندازی بازی های ویدیویی در سال های اخیر ارائه شده است.

Final Fantasy XIV (2010)

سال هاست که برنامه نویس Square Enix انتشار قریب الوقوع حماسه جدید شرکت ، بازی انلاین چند نفره آنلاین (MMORPG) Final Fantasy XIV را بازی می کند. Final Fantasy die-hards با تمسخر از آنچه Square Enix در فروشگاه داشت ، و انتظار زیاد بود. بله ، به نظر می رسید که این شرکت ضربه ای به دستان خود زده است. اگر فقط بازی ای که راه اندازی شد یک تکه آشغال نبود.

نسخه کوتاه این است که بازی رایانه شخصی که به گیمرها فروخته می شد تقریبا ناتمام به نظر می رسید. رابط کاربری یک آشفتگی گیج کننده بود که بازیکنان را خاموش کرد. بازی به حدی نفرت انگیز بود که پس از چند تلاش برای رفع مشکلات آن ، Square Enix به راحتی کج شد و گفت: "ما در حال بدست آوردن مولیگان هستیم." آنها یک کار را انجام دادند و Final Fantasy XIV: A Realm Reborn در سال 2013 منتشر شدند. بهترین قسمت؟ آنها نسخه ی قدیمی بازی را با کوبیدن یک شهاب سنگ غول پیکر به دنیای مجازی کشته اند.

دیابلو سوم (2012)

Diablo اصلی از Blizzard Entertainment در اواخر دهه 1990 یک ضربه بزرگ در رایانه شخصی بود ، که از طرفداران گاه به گاه و هاردکور به طور یکسان پشتیبانی می کرد. گیم پلی ساده و گیم پلی و عناصر RPG عمیق آن ، سال هاست که آن را به عنوان یکی از اتاق های خوابگاه و زیرزمین تبدیل کرده است. پیگیری آن ، Diablo II ، هنگامی که در سال 2000 منتشر شد ، حیرت انگیزتر از آن بود. بنابراین هنگامی که بلیزارد بیش از یک دهه Diablo III را تحت پوشش قرار داد ، طرفداران پیش از این در سال 2012 ، سه گانه را در دروها سفارش دادند. این رکورد را خراب کرد و در 24 ساعت اول انتشار بیش از 3.5 میلیون واحد فروش داشت.

متأسفانه ، آن همه "24 ساعت اول" این بود که کسی واقعاً از راه‌اندازی Diablo III در 14 مه به یاد دارد. با وجود این واقعیت که این بازی حالت تک نفره را ارائه می دهد ، همه کاربران باید وارد پورتال Battle.net Blizzard شوند. و هنگامی که همه 3.5 میلیون گیمر سعی کردند یکباره وارد سیستم شوند ، سرورها اساساً ذوب شدند. اکثر کاربران یک روزه کدهای خطایی را دیدند و با اسکلت ناری برای کلیک کردن گیر کرده بودند و نه یک معجون برای نوشیدن. و هنگامی که گیمرها بالاخره توانستند آنلاین شوند تا هک شدن و هک شدن را شروع کنند ، برخی از آنها اشکالات مربوط به بازی را پیدا کردند. سرانجام همه این مشکلات برطرف شد ، اما نیازی به گفتن نیست که پرتاب دیابلو سوم بهترین ساعت بلیزارد نبود.

  • حسین میرخانی